28/08/17 Presentatie kalenderboek ‘365 + 1 days’

Op vrijdag 8 september a.s. wordt het kalenderboek ‘365 + 1 days’ gepresenteerd in Pakhuis De Zwijger in Amsterdam. 366 Nederlandse ontwerpers en illustratoren, 13 grafische bedrijven, ontwerper Melle Hammer en Stichting Print werkten de afgelopen maanden aan de totstandkoming van een uniek kalenderboek.

Het boek werd geheel belangeloos gemaakt en de inkomsten van het boek worden gebruikt voor het organiseren van projecten en activiteiten met betrekking tot Nederlandse grafische vormgeving en typografie voor ontwerpers, studenten en publiek. Naast de 366 ontwerpers en illustratoren werkte een dertiental grafische bedrijven mee: 7 drukkers – NPN Drukkers uit Breda, RobStolk uit Amsterdam, Art Libro – Drukkerij Roelofs uit Enschede, ANDO uit Den Haag, LenoirSchuring uit Amsterdam, Drukkerij Tielen uit Boxtel en Raddraaier uit Amsterdam; 2 binderijen – Binderij Abbringh uit Groningen en Binderij Patist uit Den Dolder; 1 papierleverancier – Igepa uit Tiel; 1 leverancier van bandmateriaal – Winter & Company uit Culemborg en 2 kartonleveranciers – Koninklijke Moorman Karton uit Weesp en Eska uit Hoogezand-Sappemeer. Het boek is ontworpen door Melle Hammer en uitgegeven door Stichting Print.

Categorie: Nieuws