PROJECT Letterfest

Van 13 t/m 22 april 2018 organiseert Stichting Print voor het eerst een evenement waarin de letter in al zijn vormen centraal staat. Tien dagen lang worden in heel Nederland projecten, tentoonstellingen, lezingen, workshops en activiteiten voor een breed publiek georganiseerd.

Nederland is wereldwijd bekend om zijn letterontwerpen, hoe kan dat nou? Om daar een antwoord op te geven, gaan we vanaf 2018 elke twee jaar een landelijk evenement organiseren waarin de letter in al zijn verschijningsvormen centraal staat. Tijdens het evenement laten we op uiteenlopende locaties in Nederland zien wat je met letters kunt doen, hoe je letters ontwerpt, waar letters vandaan komen, hoe je letters kunt dansen en letters kunt zingen, letters kunt schrijven en letters kunt tekenen. Activiteiten voor iedereen die van letters houdt.

Voor Letterfest zoeken we musea, grafische werkplaatsen, expositieruimtes, bibliotheken, kunstencentra, ontwerpers, instellingen en organisaties die dit tweejaarlijkse evenement samen met ons tot een succes willen maken door een activiteit te organiseren waarin de letter centraal staat. Wij zorgen er dan voor dat heel Nederland ervan op de hoogte is!

Graag willen we onze ideeën met je delen, zodat we je kunnen inspireren en motiveren om deel te nemen aan dit evenement. In september organiseren we een bijeenkomst op vier verschillende locaties in het land waar we je informeren en laten zien wat voor projecten en activiteiten mogelijk zijn. We vertellen je hoe het evenement wordt georganiseerd, welke rol de organisatie speelt en wat we eraan gaan doen om Letterfest tot een succes te maken.

Hieronder vind je de digitale brochure met al onze ideeën over Letterfest.
digitale brochure

Categorie: Projecten

Schrijf je in voor de speciale Letterfest­nieuwsbrief!