PROJECT 366 ontwerpers maken kalenderboek

Momenteel werken 366 Nederlandse grafisch ontwerpers, kalligrafen, striptekenaars, letterontwerpers en illustratoren samen met 7 drukkers, 2 binders, 1 papierleverancier en 2 kartonleveranciers aan een kalenderboek. Elke ontwerper krijgt een datum van het jaar voor een spread in het boek die hij/zij naar eigen inzicht mag invullen. Een overzicht van wat er op dit moment op het gebied van grafische vormgeving en illustratie gebeurt in Nederland.

Het boek is geheel in zwartwit. Op 60 grams papier gedrukt. De kalender is jaarloos en dus eeuwig te gebruiken. Vormgegeven door Melle Hammer.

Het boek wordt geheel belangeloos gemaakt door meerdere verschillende grafische bedrijven: 7 drukkers – NPN Drukkers uit Breda, RobStolk uit Amsterdam, Art Libro – Drukkerij Roelofs uit Enschede, ANDO uit Den Haag, LenoirSchuring uit Amsterdam, Drukkerij Tielen uit Boxtel en Raddraaier uit Amsterdam; 2 binders – Binderij Abbringh uit Groningen en Binderij Patist uit Den Dolder; 1 papierleverancier – Igepa uit Tiel; 1 leverancier van bandmaterialen – Winter & Company uit Culemborg en 2 kartonleveranciers – Koninklijke Moorman Karton uit Weesp en Eska uit Hoogezand-Sappemeer.

Het boek is vanaf juni te koop via de website van Stichting Print – verkoopprijs 29,95 (meer informatie volgt).

Categorie: Projecten